RETOURNEREN

Voor je bestelling bij Heysschoenmode.nl geldt een bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (bijvoorbeeld een bedrijf, Heys Schoenmode winkel of de buren), die niet de vervoerder is, het laatst bestelde artikel fysiek in bezit krijgt. 

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 

Wil je je bestelling retourneren? Dan is het volgende van belang:
– Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
– Stuur het artikel retour naar het juiste adres. (dit staat vermeld op de retourbon).
– Plak de retoursticker over het adreslabel om verwarring te voorkomen.
– De verpakking mag niet worden gebruikt als verzenddoos, gebruik hiervoor de verzendzak of de bijbehorende verzenddoos.
– Bewaar de traceer code, die je ontvangt op een PostNL Service Center, goed.
– Als alles goed is ingevuld kunt u het pakketje bij dichtstbijzijnde servicepunt brengen en versturen.
– De verzendkosten zijn voor eigen rekening, niet voor Heysschoenmode.nl

Je mag een artikel zonder opgaaf van reden retourneren. Echter, wij waarderen het wanneer je aangeeft op de retourbon waarom je een artikel retourneert.

Zo retourneer je een artikel
Bij je bestelling zit een retourbon. Geef op de retourbon aan welk artikel je wilt retourneren en stuur het artikel terug naar de winkel, Heys Schoenmode.  
Je kunt een retourzending ook afgeven bij ons in de winkel, Heys Schoenmode. Laat in dat geval de doos of zak open, zodat de winkelier het retourformulier verder kan invullen. Je krijgt vervolgens een afgifte bewijs mee. Retourzendingen via de winkel Heys Schoenmode zijn kosteloos.

Zo kun je een artikel omruilen
Bij je bestelling zit een retourbon. Geef op de retourbon aan welk artikel je wilt omruilen en stuur het artikel terug naar de winkel, Heys Schoenmode. Het omruilen van een artikel voor een andere maat is niet altijd mogelijk en afhankelijk van de voorraad in de winkel. Indien mogelijk, zal de winkel, Heys Schoenmode het artikel in de gewenste maat leveren. Mocht niet niet mogelijk zijn, dan zal de winkel, Heys Schoenmode contact met je opnemen.

Ook hier geldt dat je de retourzending ook kunt afgeven bij ons in de winkel. Laat in dat geval de doos of zak open, zodat de winkelier het retourformulier verder kan invullen. Je krijgt vervolgens een afgiftebewijs mee. Retourzendingen via de winkel zijn kosteloos.

Zendingen naar het buitenland
Uiteraard is het ook mogelijk om bestellingen te plaatsen die in het buitenland geleverd moeten worden. Let er a.u.b. op dat een retourzending vanuit het buitenland geheel voor eigen rekening is. 

Returning an article from a foreign country
Please keep in mind that returning an article to Heysschoenmode.nl will be at your own expense, if the order was shipped to a foreign country.

Retourvoorwaarden
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Heysschoenmode.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL Service Center altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Je kunt artikelen retourneren als:
– Binnen 14 dagen na levering, of je moet de artikelen onverwijld, doch in ieder  geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te   overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
– Wanneer het artikel compleet, nieuw (geen vlekken en/of slijtage), ongedragen   en – voor zover redelijkerwijs mogelijk – in de onbeschadigde originele verpakking   maar in elk geval deugdelijk verpakt en bij voorkeur met labels en (prijs)kaartjes   nog aangehecht. 
– Als de pakbon of een (kopie) van de factuur, of ander aankoopbewijs mee wordt   gestuurd in de verpakking.

Indien u verder bent gegaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of u het product wenst te behouden, mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan aan u doorberekenen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden. Het gaat daarbij om:
– Artikelen die overeenkomstig op jouw specificaties zijn aangepast.
– Artikelen die duidelijk van persoonlijke aard zijn.
– Hygiëne artikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.

Wanneer je de bestelling ontvangt, controleer dan direct of alle artikelen onbeschadigd en compleet geleverd zijn. Is dit niet het geval, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Bestel je op Heysschoenmode.nl, dan heb je een bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment dat jij, of een aangewezen derde, het laatste artikel van de totale bestelling hebt ontvangt. Tijdens de bedenktijd dien je voorzichtig met de toegezonden artikelen om te gaan. In de bedenktermijn kun je beoordelen of je het/de artikel(en) wilt houden. Je mag het/de artikel(en) proberen/passen zoals je dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang je niet besloten hebt het artikel daadwerkelijk te houden, mag je het niet gebruiken.

Wanneer je het artikel meer hebt gebruikt dan nodig is om het te beoordelen of wanneer je het artikel daadwerelijk hebt gebruikt en vervolgens binnen de bedenktijd retourneert, dan ben jij aansprakelijk voor de waardevermindering. De waardevermindering wordt vastgesteld door Heys Schoenmode B.V. en zal worden verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag. 

De retourartikelen zijn voor eigen rekening

Geld terug
Wanneer je een artikel retourneert, wordt het volledige aankoopbedrag, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontbinding terugbetaald via de wijze waarop je ook hebt betaald. Wij mogen hiermee echter wel wachten totdat de producten retour zijn ontvangen, of tot het moment dat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd. 

Ruilen of retourneren in de winkel, Heys Schoemode
Een online aankoop kun je retourneren in onze winkel, Heys Schoenmode. Vergeet niet om je pakbon mee te nemen en zorg ervoor dat het artikel in goede staat verkeert. Het aankoopbedrag wordt binnen 5 dagen na ontvangst op je rekening gestort.

Een artikel ruilen in de winkel is ook mogelijk.